سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با چشم‌پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی در قتل‌عام مردم غزه با تکرار رویکرد خصمانه خود در قبال تهران، اعلام کرد که «ایران در جنگ بین حماس و اسرائیل روی آتش نفت نریزد».

به گزارش پایگاه خبری مردمی ها  به نقل از روزنامه لوموند، سباستین فیشر روز دوشنبه در یک کنفراس مطبوعاتی، در واکنش به سخنان روز گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نسبت به تشدید دیگری‌های منطقه‌ای هشدار داد.

وی مدعی شد: «هر کسی که روز آتش نفت می‌ریزد، باید به دقت بیاندیشد؛ چراکه با یک درگیری بزرگ منطقه‌ای مواجه هستیم».

از طرف دیگر اولاف شولتس صدراعظم آلمان و متحد وی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در حمایت از رژیم اسرائیل، از ابتدای درگیری‌ها میان نیروهای حماس و رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کردند که مدرکی دال بر دست داشتن ایران در آغاز درگیری‌ها وجود ندارد.

امیرعبداللهیان همچنین اظهار امیدواری کرده بود که تلاش‌های سیاسی مانع از گسترش جنگ شود، در غیر این صورت هیچ کس نمی‌داند در یک ساعت آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

وزیر امور خارجه کشورمان در جریان گفت‌وگو با امیر قطر در دوحه نیز اظهار داشت: در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و مردم بی دفاع غزه، هیچکس نمی تواند کنترل اوضاع و گسترش نیافتن دامنه درگیری‌ها را تضمین کند.

وی با انتقاد از حمایت‌های همه‌جانبه غرب از رژیم صهیونیستی گفت: آنهایی که علاقه‌مند هستند دامنه جنگ و بحران توسعه نیابد، ضرورت دارد مانع حملات وحشیانه جاری رژیم صهیونیستی علیه شهروندان و غیرنظامیان در غزه شوند.