مرتضی محمودوند، نماینده خرم‌آباد گفت: چند صباحی دیگر تا عید و ماه مبارک رمضان باقی مانده است و باید قبول کنیم مبلغ عیدی که برای کارمندان و بازنشستگان درنظر گرفتند، حتی پول میوه شب عید خانواده‌ آنها هم نمی‌شود و این روند، بی‌حرمتی به مردم است.
به گزارش پایگاه خبری مردمی ها،  در حالی که سال ۱۴۰۲، یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی و معیشتی برای عموم مردم بود، قشر کارمند، کارگر و بازنشسته تا حدی به عیدی پایان سال دل بسته بودند تا شاید بتوانند کمی مشکلات خود را به این واسطه حل کنند، اما مبالغ عیدی کارمندان و بازنشستگان برای سال جاری دو میلیون و ۵۰۰  هزار تومان، آن هم در این اوضاع آشفته اقتصادی، آب سردی بر پیکر افرادی بود که روی این مبلغ، حساب کرده بودند.

وی افزود: در حال حاضر، مشکل معیشتی برای همه قابل لمس است؛ چه بازنشستگان، چه کارمندان، چه کارگران، چه افراد فعال در بخش خصوصی. عیدی برای کارمند و کارگر باید رقمی باشد که به یک درد برای فرد و خانواده‌اش بخورد. از طرفی، به نظر من، مسئولان بابت مبلغ کم عیدی که می‌توانند به کارمندان و بازنشستگان بدهند، ضرورت دارد که عذرخواهی کنند تا این رقم واریزی برای مردم، توهین‌آمیز نباشد و این حداقل کاری است که تصمیم‌گیران، تصمیم‌سازان و مدیران اجرایی می‌توانند صورت دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: مبلغ درنظر گرفته شده برای کارمندان و بازنشستگان تحت عنوان عیدی، واقعاً رقم کم و ظالمانه‌ای است و آقایان باید بگویند تنها این از دست ما برمی‌آید، نه اینکه بگویند ما یک افزایش حقوق و عیدی نسبت به قبل اعمال کردیم و عمل خود را توجیه کنند.

برخی مسئولان به صورت هدفمند در حال ضربه زدن به کشور هستند

محمودوند اظهار داشت: من در صحن علنی مجلس گفته‌ام، که آقایان به زن و بچه مردم رحم کنند تا خدا به زن و بچه‌های آن‌ها رحم کند. به نظر من کاملاً شدنی است که کاغذبازی و بوروکراسی پیچیده اداری را کنار بزنیم و به درد مردم و از جمله بازنشستگان برسیم. به باور من، برخی از مسئولان نمی‌خواهند رویه‌ها تغییر کند یا عده‌ای از آن‌ها هدفمند در حال ضربه زدن به کشور هستند و یا بعضی از آن‌ها اساساً عرضه کار کردن و حل مشکلات مردم را ندارند.

وی یادآور شد: ما افرادی را در کشور داریم که مدیر هستند، یعنی ریسک می‌کنند و خود را در دردسر می‌اندازند، اما یک گره‌ای از مشکلات مردم را باز می‌کنند. رهبر انقلاب هم فرمودند مدیری که ریسک نکند و خودش را برای مردم به خطر نیاندازد، مدیر نیست. از این‌رو، بهتر است خیلی از مدیران کنونی، اگر وجدان دارند، مسلمان هستند و خدا را به وحدانیت می‌شناسند، بروند در خانه‌های خود بنشینند تا به مردم آسیب کمتری وارد شود.

نماینده خرم‌آباد گفت: چند صباحی دیگر تا عید و ماه مبارک رمضان باقی مانده است و باید قبول کنیم مبلغ عیدی که برای کارمندان و بازنشستگان درنظر گرفتند، حتی پول میوه شب عید خانواده‌ آنها هم نمی‌شود و این روند، بی‌حرمتی به مردم است.

کاش آقایان جرات داشتند و به جای نبود پول می‌گفتند عرضه نداریم.

محمودوند در پایان گفتگو با اقتصاد ۲۴ اظهار کرد: مجلس در این چهار سال تا جایی که توانسته مردم را درنظر گرفته است، اما مشکل ما در اجرا است. بازوی اجرایی کشور، دولت است. ابتکار عمل دست دولت است و از آقایان همت بیشتری انتظار می‌رود. برخی از مسئولان می‌گویند پول نیست، اما من خودم در کمیسیون تلفیق مجلس بودم و قاطع می‌گویم پول هست، اما نبود مدیریت درست و منطقی، کار را به این نقطه رسانده است. کاش آقایان جرات داشتند و به جای نبود پول می‌گفتند عرضه نداریم.