یافتن یک کلاس خصوصی مناسب می تواند تجربه یادگیری منحصر به فردی را برای شما ایجاد کند. در کلاس های خصوصی تمرکز بر روی نیاز ها، سطح و اهداف شماست. از جذابیت های کلاس های خصوصی این است که به شما اجازه می دهد براساس سرعت یادگیری خود پیش بروید و بر روی مباحثی که نیاز دارید در آن رشد بیشتری داشته باشید تمرکز کنید.

کلاس زبان خصوصی برای من مناسب است؟

یافتن یک کلاس خصوصی مناسب می تواند تجربه یادگیری منحصر به فردی را برای شما ایجاد کند. در کلاس های خصوصی تمرکز بر روی نیاز ها، سطح و اهداف شماست. از جذابیت های کلاس های خصوصی این است که به شما اجازه می دهد براساس سرعت یادگیری خود پیش بروید و بر روی مباحثی که نیاز دارید در آن رشد بیشتری داشته باشید تمرکز کنید.

در انتخاب یک کلاس خصوصی زبان مناسب توجه به، تجربه و تخصص استاد، روش های آموزشی، انعطاف در زمانبندی کلاس را باید مدنظر داشته باشید تا بتوانید از این کلاس نهایت استفاده را ببرید. موسسه زبان دهخدا با برگزاری کلاس های خصوصی حضوری و آنلاین و حتی اعزام استاد به منزل یا محل کار برای زبان آموزان شرایطی را فراهم کرده است تا بتوانند زبان دلخواه خود را از سطح پایه تا پیشرفته یاد بگیرند و در هر ۴ مهارت زیانی پیشرفت کنند و برای اهداف خود آماده شوند.

مزایای یک کلاس خصوصی زبان

۱. آموزش شخصی

دروس خصوصی توجه فردی و آموزش شخصی را ارائه می دهد که متناسب با نیاز ها و اهداف خاص شما است. این بدان معنی است که معلم می تواند بر روی عواملی تمرکز کند که شما نیاز به رشد و پیشرفت در آن را دارید.

۲. برنامه ریزی انعطاف پذیر

دروس خصوصی در برنامه ریزی جلسات بیشترین انعطاف‌ پذیری را دارد تا شما بتوانید براساس برنامه کاری و تحصیلی خود در کلاس ها شرکت کنید و به یادگیری بپردازید.

۳. پیشرفت سریعتر

با درس‌ های خصوصی، شما می ‌توانید سریع‌تر پیشرفت کنید، زیرا توجه بی‌نظیر و آموزش‌ های شخصی دریافت می‌ کنید و با دریافت بازخورد های فوری می توانید نقاط ضعف خود را سریع‌تر برطرف کنید.

۴. افزایش اعتماد به نفس

در کلاس های خصوصی به دلیل دریافت توجه شخصی و بازخورد هدفمند، زبان ‌آموزان می ‌توانند اعتماد بیشتری به مهارت‌ های زبانی خود پیدا کنند. کلاس های خصوصی زبان محیطی امن و حمایتی را فراهم می‌ کنند که در آن زبان ‌آموزان می ‌توانند مهارت ‌های زبانی خود را تمرین و بهبود دهند.

معایب یک کلاس زبان خصوصی

یکی از معایب کلاس زبان خصوصی هزینه بالاتر نسبت به کلاس های گروهی است. در این کلاس ها به دلیل اینکه تمرکز کامل معلم بر روی شما است و زمان بیشتری برای هر جلسه اختصاص داده می شود، گران تر از کلاس های گروهی است.

در کلاس های گروهی شما با دیگر زبان آموزان تعامل دارید و می توانید از اشتباهات و سوالات آن ها بیاموزید اما در کلاس های خصوصی، این فرصت کمتر است و تنها به معلم و منابعی که در کلاس تدریس می شود دسترسی دارید و تنوع کمتری در یادگیری در این کلاس ها کمتر است.

چگونه یک کلاس خصوصی زبان مناسب پیدا کنیم؟

۱. مشخص کردن هدف و نیاز های خود

ابتدا باید هدف و نیاز خود از یادگیری را مشخص کنید. تعیین کنید که هدف شما از یادگیری تقویت مکالمه، آمادگی برای آزمون و یا تقویت یکی از مهارت های زبانی است. این امر به شما کمک می کند تا در کلاس خصوصی ثبت نام کنید که در این زمینه به شما کمک می کند.

۲. بررسی سابقه و تجربه معلم

باید به دنبال معلمی باشید که تجربه کافی در تدریس خصوصی را داشته باشد. شما می توانید سوابق اساتید را از نظرات دیگر زبان آموزان بررسی کنید.

۳. روش تدریس

مطمئن شوید سبک تدریس معلم با شیوه یادگیری شما هماهنگ باشد. برخی معلمان بر گرامر تمرکز دارند، در حالی که برخی دیگر بیشتر به مکالمه و مهارت‌های شنیداری توجه می‌کنند.

۴. انعطاف پذیری در زمان بندی

بررسی کنید که آیا معلم می‌تواند زمان کلاس ‌ها را با برنامه شما هماهنگ کند. انعطاف‌ پذیری در تعیین زمان کلاس ‌ها برای بسیاری از زبان ‌آموزان اهمیت دارد.

۵. در نظر گرفتن بودجه

کلاس های خصوصی گران است و هزینه بالاتری دارند، بنابراین، حتما هزینه کلاس ها را بررسی کنید و ببینید که آیا با بودجه شما همخوانی دارد یا نه.

۶. منابع و ابزار های آموزشی

بررسی منابع و ابزار های آموزشی که معلم استفاده می کند بسیار مهم است. باید بدانید که آیا آن ابزار و منابع آموزشی برای یادگیری شما مفید است و باعث پیشرفت شما می شود.

آیا کلاس خصوصی زبان برای همه افراد مناسب است؟

کلاس های خصوصی زبان می توانند گزینه مناسبی برای اکثر افراد باشد. این نوع کلاس ها برای افراد شاغل و پرمشغله، افرادی که می خواهند زودتر سطح زبانی خود را بالا ببرند یا نیاز دارند مهارت مکالمه خود را تقویت کنند بسیار مناسب است.

مدت زمان یادگیری زبان با کلاس زبان خصوصی

مدت زمان یادگیری زبان برای هر کسی متفاوت است زیرا افراد سرعت یادگیری متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند، اما با شرکت در کلاس های خصوصی می توان تا یک سال در یادگیری زبان پیشرفت کرد.

موسسه زبان دهخدا برای زبان آموزان شرایطی را فراهم کرده است تا زبان آموز بتواند در مدت زمان محدودی که دارد به هدف خود از یادگیری زبان دست پیدا کند و برای پیشرفت سریع تر انگیزه و پشتکار خود را حفظ کند.

یادگیری فشرده زبان با کلاس خصوصی

سریع ترین راه یادگیری زبان شرکت در کلاس های خصوصی زبان به صورت فشرده است. برای اینکه بتوانید بهترین برنامه را داشته باشید بهتر است اول برنامه کاری و تحصیلی خود را بررسی کنید و ببینید چه زمانی می توانید در کلاس های خصوصی زبان شرکت کنید، چقدر می توانید زمان خود را به یادگیری زبان خارج از کلاس اختصاص دهید.

بسته به در دسترس بودن شما، کلاس های نیم روز یا تمام روز می تواند به شما در یادگیری سریع تر کمک کند. اگر بتوانید هر روز چند ساعت وقت بگذارید، به سرعت می توانید پیشرفت کنید. اما باید بدانید مهم ترین چیز این است که برنامه‌ ای را در نظر بگیرید که برای شما مناسب باشد تا بتوانید به آن پایبند باشید.

منبع: موسسه زبان دهخدا