در انتخاب بهترین بروکر برای ترید طلا باید تمام فاکتورهای عمومی انتخاب یک کارگزاری را مد نظر داشته باشید. شما نمی‌توانید به بروکری اعتماد کنید که رگوله نیست و معامله در آن می‌تواند خطرات زیادی داشته باشد.

کدام بروکر ایرانی برای ترید طلا مناسب است؟

برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند در فارکس فقط برای جفت ارزها ترید انجام می‌پذیرد. آنها بی اطلاع از این موضوع هستند که حتی روی طلا هم می‌شود در فارکس معامله کرد. البته برای این کار باید دنبال بهترین بروکر فارکس برای ترید طلا باشید. طبیعتاً به دلیل مشکل همیشگی بروکرهای بین‌المللی با کاربران ایرانی در این زمینه هم با محدودیت‌هایی مواجه هستیم. بهتر است از همین ابتدا محدودیت‌ها را درک کرده و بر اساس آنها دنبال بروکری بگردیم که با شرایط ما همخوانی بیشتری داشته باشد. استفاده از روش‌های خطرناکی مثل ورود به بروکرهای معتبر با آی پی خارجی در آینده می‌تواند دردسرهای بزرگی برای شما ایجاد کند. نگران نباشید با هم چند بروکر معتبر که به ایرانیان خدمات می‌دهند و در زمینه ترید طلا مفید هستند را بررسی خواهیم کرد. در بین آنها می‌توانید گزینه مناسب خودتان را پیدا کرده و برای ترید طلا روی آن حساب باز کنید.

در انتخاب بهترین بروکر برای ترید طلا چه پارامترهایی را بیشتر مد نظر قرار دهیم؟

در انتخاب بهترین بروکر برای ترید طلا باید تمام فاکتورهای عمومی انتخاب یک کارگزاری را مد نظر داشته باشید. شما نمی‌توانید به بروکری اعتماد کنید که رگوله نیست و معامله در آن می‌تواند خطرات زیادی داشته باشد. با این حال دو پارامتر هستند که هنگام انتخاب بروکر برای ترید طلا باید روی آنها حساسیت بیشتری نشان دهیم. این دو پارامتر را خدمت شما بیان می‌کنیم:

  • سرعت: اگر دنبال ترید طلا در فارکس هستید باید بروکری انتخاب کنید که معاملات را در کوتاه‌ترین زمان اجرایی سازد. سرعت در معاملات طلا بسیار مهم است و اگر بروکر شما نتواند این موضوع را برآورده سازد، ضرر زیادی خواهید کرد.

  • پشتیبانی: برای ترید طلا در فارکس دنبال بروکری باشید که پشتیبانی قدرتمندی داشته باشد. در این گونه معاملات ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید و نیاز به ارتباط وسیع با پشتیبانی دارید. اگر بروکر مورد نظر شما پشتیبانی فارسی داشته باشد که قطعاً شرایط بهتر خواهد بود.

ایرانیان سراغ کدام بروکر برای ترید طلا بروند؟

 همانگونه که قبلاً هم گفتیم اگر دنبال بهترین بروکر برای ترید طلا در ایران هستید، گزینه‌های شما بسیار محدود خواهند شد. با این حال از میان همین بروکرها باید انتخاب خودتان را انجام دهید تا درگیر مشکلات اضافی نشوید. در بین بروکرهای موجود در بازار ما دو بروکر آمارکتس و ارانته را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته قطعاً اگر در مورد آنها اطلاعات کافی نداشته باشید نمی‌توانید برای ترید اعتماد کنید. به همین دلیل سعی می‌کنیم با هم این دو بروکر را برای ترید طلا تحلیل کنیم.

ترید طلا

چرا آمارکتس برای ترید طلا پیشنهاد می‌شود؟

بسیاری از معامله‌گران ایرانی بروکر آمارکتس را به عنوان بهترین بروکر برای ترید طلا معرفی می‌نمایند. برای ترید طلا در این کارگزاری معمولاً حساب ECN پیشنهاد می‌شود. حساب کاربری که برای اسکالپینگ هم جذاب است. معاملات در این حساب کاربری با بالاترین سرعت ممکن انجام می‌شوند و برای شما بهترین گزینه هستند. البته معامله در حساب‌های ECN مزایای دیگری هم برای کاربران دارند که آنها را خدمت شما بیان می‌کنیم:

  • انجام فوری سفارشات: شاید کارگزاری آمارکتس یکی از معدود بروکرهایی باشد که دستورات معاملاتی را به طور مستقیم و بدون واسطه اجرا می‌کند. البته این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که حساب  ECNاین کارگزاری را انتخاب کرده باشید. آمارکتس در اجرای سفارشات کاربران به حجم آنها توجهی نمی‌کند و همه آنها را در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌دهد.

  • حداقل سرمایه: برای استفاده از حساب ECN بروکر آمارکتس تنها ۲۰۰ دلار سرمایه اولیه احتیاج خواهید داشت. طبیعتاً با این حداقل سرمایه بسیاری از معامله‌گران بدون هیچ مشکلی می‌توانند از این حساب کاربری استفاده کنند.

  • معاملات رقابتی: در حساب ECN بروکر آمارکتس شما می‌توانید از لوریج‌هایی تا سقف ۱:۳۰۰۰ استفاده کنید. مچنین امکان بهره بردن از اسپرد‌های شناور از صفر پیپ به بالا را خواهید داشت و امکان معامله از حداقل حجم سفارش ۰٫۰۱  برای شما فراهم است.

  • حساب اسلامی: یکی از دغدغه‌های معامله‌گران مسلمان در انجام ترید طلا داشتن حساب اسلامی است. این گونه حساب‌ها بدون بهره یا سواپ کار می‌کنند و هیچگونه مشکل شرعی ندارند. در کارگزاری آمارکتس می‌توانید از این حساب‌های کاربری بهره ببرید.

  • تنوع نماد: درست است که در این مطلب قصد داریم بهترین بروکر برای ترید طلا را معرفی کنیم اما شما باید دنبال کارگزاری باشید که امکان استفاده از نمادهای بیشتری را فراهم کند. چیزی که آمارکتس به خوبی در نظر گرفته و امکان استفاده از نمادهای مختلف در فارکس و سایر فلزات را برای معامله‌گران خود به ارمغان آورده است.

بروکر ارانته چگونه در ترید طلا به ما کمک می‌کند؟

برخی دیگر از کاربران ایرانی عقیده دارند بهترین بروکر برای ترید طلا ارانته است. بروکر ارانته  برای تریدینگ طلا حساب VIP خودش را پیشنهاد می‌کند. این حساب کاربری انعطاف پذیری بی‌نظیری دارد و محیطی استاندارد را برای معامله‌گران حرفه‌ای فراهم آورده است. برخی از ویژگی‌های ارانته برای ترید طلا را با هم مرور می‌کنیم:

  1. حداقل سرمایه: برای شروع تریدینگ در کارگزاری ارانته حداقل سرمایه شما باید ۵۰۰۰ دلار باشد. این ویژگی نشان می‌دهد که ارانته بیشتر برای معامله‌گران حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. اگر قصد دارید با سرمایه‌گذاری کم وارد تریدینگ طلا در فارکس شوید بهتر است سراغ بروکر دیگری بروید.

  2. اسپرد: از ویژگی‌های جالب ارانته آن است که اسپردهای پایینی را برای معامله‌گران در ترید طلا پیشنهاد می‌کند. این موضوع به معامله‌گران کمک می‌کند تا با هزینه‌های کمتر سود بیشتری کسب کنند.

  3. کمیسیون: برای هر لات معامله در حساب VIP معامله‌گران موظف هستند ۳ دلار کمیسیون پرداخت کنند. برای معامله‌گران حرفه‌ای که می‌خواهند معاملات وسیعی داشته باشند این رقم جذاب است.

  4. امکانات: ارانته برای تریدینگ در حوزه طلا امکانات مختلفی را به کاربران ارائه می‌کند. بر همین اساس شما به راحتی می‌توانید علاوه بر طلا در بازارهای دیگری مثل فلزات و شاخص‌ها هم فعالیت داشته باشید.

  5. واریز و برداشت: ارانته امکان واریز و برداشت به تمامی ارزهای رایج در جهان را فراهم کرده است. شما می‌توانید واریز و برداشت بر اساس دلار و یورو و حتی ریال را در این کارگزاری تجربه کنید.

  6. امنیت: بروکر ارانته توسط برخی از نهادهای نظارتی جهان رگوله شده و کاملاً قابل اعتماد است. از طرفی به دلیل نحوه تنظیم استاپ اوت و مارجین کال در این کارگزاری، معامله‌گران با اعتماد به نفس زیادی می‌توانند معاملات خودشان را انجام دهند.

 

برچسب ها : بروکر,فارکس