قیمت محصولات پراید غوغا کرد!
پراید که هر چه سایپا کوشید نامش را به نسیم و صبا و بعد سایپا بهعلاوه کدهای سهرقمی تغییر بدهد اما در نهایت موفق نشد، با وجود توقف تولید، هنوز در حاشیه بازار زنده است و معامله میشود. قیمت پراید طی ربع قرن گذشته همواره بهعنوان نمایشگری زنده از تورم به حساب میآمده و همچنان میآید، نقشی که البته در دهههای پیش از آن بر عهده پیکان بود.
حالا پراید که تا ۱۰ سال پیش حتی به مخیله کسی نیز خطور نمیکرد قرار است بالای ۱۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد، حتی رقمهای بیشتر از ۱۵۰ میلیون را نیز لمس کرده است. در حال حاضر، پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ قیمتی معادل ۱۶۸ میلیون تومان دارد که در شهریور ۱۴۰۰ تنها ۱۲۸ میلیون تومان بوده است!
مدل کلاسیک پراید که حالا با نام سایپا ۱۳۱ شناخته میشود، از محدوده ۱۱۰ تا قریب به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد اما تا پایان شهریور به ۱۳۵ میلیون تومان رسید. مدل هاچبک ۱۱۱ از این خودرو که بهنوعی یک نسخه فیسلیفت ماژور به حساب میآید نیز بدون نوسان و شیبی آرام از فروردین تا شهریور ۱۴۰۰ از محدوده ۱۲۵ میلیون تومان خود را به رده ۱۵۰ میلیونی رساند و همانجا، جا خوش کرد. مدل وانت مشهور پراید با نام رسمی سایپا ۱۵۱ هم سال را با قیمت کمتر از ۱۲۰ میلیون تومانی استارت زد و مانند کد پسوند نامش به قیمت ۱۵۱ میلیونی نیز رسید؛ اما در نهایت محدوده ۱۴۸ میلیون تومان را برای استقبال از ماه مهر برگزید.
فراموش نکنید که جهت دیدن قیمت امروز محصولات پراید، به صفحه « قیمت پراید در سایت همراه مکانیک » مراجعه کنید.
آشنایی با تاریخچه پراید
اگر از هر کسی بپرسید که پراید محصول کدام شرکت خودروسازی خارجی است، بدون شک به شما پاسخ خواهند داد شرکت خودروسازی کیاموتورز! اما جالب است بدانید که این خودرو محصول شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا است و در ابتدا توسط این شرکت طراحی و تولید شده است و نام اصلی آن مزدا ۱۲۱ است.
تولید مزدا ۱۲۱ تا سال ۱۹۹۳ ادامه داشت و در سال ۱۹۸۷ شرکت کیا موتورز تصمیم گرفت که مزدا ۱۲۱ را با نام جدید کیا پراید به بازار خودرو کره جنوبی معرفی کند. این شرکت خودروسازی پراید را با مدل ۳ درب هاچبک روانه بازار خودرو کره جنوبی کرد اما در ادامه و در سال ۱۹۸۸ این خودرو تغییر مدل داد و به صورت سدان با کد بتا به بازار عرضه شد. خودرو پراید به بازار خودرو استرالیا نیز رسید و تا سال ۱۹۹۴ در بازار استرالیا عرضه و به فروش رسید.
علاوه بر این، این خودرو در سال ۱۹۹۱ در بازار ژاپن نیز عرضه شد و نام فورد فستیوا ۵ و فورد فستیوا بتا را برای خود انتخاب کرد. این خودرو تا سال ۲۰۰۰ به تولید خود توسط کیاموتورز ادامه داد و بعد از این سال با مدل پیشرفتهتر ریو جایگزین شد.
در همین حین شرکت خودروسازی سایپا نیز بر آن شد که این خودرو را تحت عنوان نسیم (مدل هاچبک) و صبا (مدل سدان) به بازار کمتنوع ایران معرفی کند. این خودرو جدید در واقع رقبای کمی مانند پیکان و رنو ۵ داشت و به همین دلیل توانست خود را به خوبی در نظر مصرف کننده ایرانی جا بیندازد.
معرفی چند تن از خودروهای پراید در ایران
در این بخش قصد داریم که چند تا از خودروهای پراید را به شما معرفی کنیم و به صورت خلاصه و کلی به بررسی مشخصات آن بپردازیم، برای آشنایی با این خودروها لطفا با ما همراه بمانید.
پراید نسیم
پراید نسیم در واقع همان پراید هاچ بک است که دارای وزن کمتری میباشد، با این حال موتور چهار سیلندری که در این خودرو به کار رفته است چندان قوی نیست. به همین دلیل این خودرو از شرکت سایپا حدود ۱۳٫۷ ثانیه طول میکشد که از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برسد. لازم به ذکر است که فرمان خودروی پراید نسیم هیدرولیکی نیست.
پراید صبا
به زبان ساده میتوان گفت پراید صبا در واقع همان پراید نسیم است که صندوق دارد و همین ویژگی تنها وجهه تمایز این دو خودرو است. به دلیل اضافه شدن صندوق عقب، به وزن کلی این خودرو حدود ۶۵ کیلوگرم اضاف شده است که به همین دلیل شتا
قیمت محصولات پراید غوغا کرد!
پراید که هر چه سایپا کوشید نامش را به نسیم و صبا و بعد سایپا بهعلاوه کدهای سهرقمی تغییر بدهد اما در نهایت موفق نشد، با وجود توقف تولید، هنوز در حاشیه بازار زنده است و معامله میشود. قیمت پراید طی ربع قرن گذشته همواره بهعنوان نمایشگری زنده از تورم به حساب میآمده و همچنان میآید، نقشی که البته در دهههای پیش از آن بر عهده پیکان بود.
حالا پراید که تا ۱۰ سال پیش حتی به مخیله کسی نیز خطور نمیکرد قرار است بالای ۱۰۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد، حتی رقمهای بیشتر از ۱۵۰ میلیون را نیز لمس کرده است. در حال حاضر، پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۰ قیمتی معادل ۱۶۸ میلیون تومان دارد که در شهریور ۱۴۰۰ تنها ۱۲۸ میلیون تومان بوده است!
مدل کلاسیک پراید که حالا با نام سایپا ۱۳۱ شناخته میشود، از محدوده ۱۱۰ تا قریب به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرد اما تا پایان شهریور به ۱۳۵ میلیون تومان رسید. مدل هاچبک ۱۱۱ از این خودرو که بهنوعی یک نسخه فیسلیفت ماژور به حساب میآید نیز بدون نوسان و شیبی آرام از فروردین تا شهریور ۱۴۰۰ از محدوده ۱۲۵ میلیون تومان خود را به رده ۱۵۰ میلیونی رساند و همانجا، جا خوش کرد. مدل وانت مشهور پراید با نام رسمی سایپا ۱۵۱ هم سال را با قیمت کمتر از ۱۲۰ میلیون تومانی استارت زد و مانند کد پسوند نامش به قیمت ۱۵۱ میلیونی نیز رسید؛ اما در نهایت محدوده ۱۴۸ میلیون تومان را برای استقبال از ماه مهر برگزید.
فراموش نکنید که جهت دیدن قیمت امروز محصولات پراید، به صفحه « قیمت پراید در سایت همراه مکانیک » مراجعه کنید.
آشنایی با تاریخچه پراید
اگر از هر کسی بپرسید که پراید محصول کدام شرکت خودروسازی خارجی است، بدون شک به شما پاسخ خواهند داد شرکت خودروسازی کیاموتورز! اما جالب است بدانید که این خودرو محصول شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا است و در ابتدا توسط این شرکت طراحی و تولید شده است و نام اصلی آن مزدا ۱۲۱ است.
تولید مزدا ۱۲۱ تا سال ۱۹۹۳ ادامه داشت و در سال ۱۹۸۷ شرکت کیا موتورز تصمیم گرفت که مزدا ۱۲۱ را با نام جدید کیا پراید به بازار خودرو کره جنوبی معرفی کند. این شرکت خودروسازی پراید را با مدل ۳ درب هاچبک روانه بازار خودرو کره جنوبی کرد اما در ادامه و در سال ۱۹۸۸ این خودرو تغییر مدل داد و به صورت سدان با کد بتا به بازار عرضه شد. خودرو پراید به بازار خودرو استرالیا نیز رسید و تا سال ۱۹۹۴ در بازار استرالیا عرضه و به فروش رسید.
علاوه بر این، این خودرو در سال ۱۹۹۱ در بازار ژاپن نیز عرضه شد و نام فورد فستیوا ۵ و فورد فستیوا بتا را برای خود انتخاب کرد. این خودرو تا سال ۲۰۰۰ به تولید خود توسط کیاموتورز ادامه داد و بعد از این سال با مدل پیشرفتهتر ریو جایگزین شد.
در همین حین شرکت خودروسازی سایپا نیز بر آن شد که این خودرو را تحت عنوان نسیم (مدل هاچبک) و صبا (مدل سدان) به بازار کمتنوع ایران معرفی کند. این خودرو جدید در واقع رقبای کمی مانند پیکان و رنو ۵ داشت و به همین دلیل توانست خود را به خوبی در نظر مصرف کننده ایرانی جا بیندازد.
معرفی چند تن از خودروهای پراید در ایران
در این بخش قصد داریم که چند تا از خودروهای پراید را به شما معرفی کنیم و به صورت خلاصه و کلی به بررسی مشخصات آن بپردازیم، برای آشنایی با این خودروها لطفا با ما همراه بمانید.
پراید نسیم
پراید نسیم در واقع همان پراید هاچ بک است که دارای وزن کمتری میباشد، با این حال موتور چهار سیلندری که در این خودرو به کار رفته است چندان قوی نیست. به همین دلیل این خودرو از شرکت سایپا حدود ۱۳٫۷ ثانیه طول میکشد که از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برسد. لازم به ذکر است که فرمان خودروی پراید نسیم هیدرولیکی نیست.
پراید صبا
به زبان ساده میتوان گفت پراید صبا در واقع همان پراید نسیم است که صندوق دارد و همین ویژگی تنها وجهه تمایز این دو خودرو است. به دلیل اضافه شدن صندوق عقب، به وزن کلی این خودرو حدود ۶۵ کیلوگرم اضاف شده است که به همین دلیل شتاب صفر تا صد پراید صبا به ۱۴٫۵ ثانیه رسیده است. علاوه بر این مصرف سوخت پراید صبا بیشتر از مقدار ۷٫۲ لیتری نمیشود.
پراید ۱۴۱
از دیگر محصولات شرکت سایپا میتوان به پراید ۱۴۱ اشاره کرد، پراید ۱۴۱ شرکت سایپا دارای ۵ تیپ است که میتوان گفت از لحاظ فنی تفاوت قابل محسوسی با پراید نسیم و صبا ندارد. مصرف ترکیبی سوخت پراید ۱۴۱ حدود ۷٫۲ لیتر است و از این نظر نیز تفاوت آشکاری ندارد. این محصول از شرکت سایپا دارای فرمان هیدرولیک، ایربگ و ترمز ABS است که ناگفته نماند این امکانات بسته به تیپ پراید ۱۴۱ میتواند متفاوت باشد.
کلام آخر…
قیمت پراید برای طرفداران خودروهای آن، فاکتور مهمی برای انتخاب مدلهای مختلف این شرکت است. قیمت محصولات پراید موجود در بازار ایران، مانند بسیاری از محصولات خودروسازی دیگر، همواره در افتوخیز است. در این بازار پرتلاطم، افرادی که تمایل به استفاده از خودروهای پراید را دارند، باید در لحظه از قیمت پراید باخبر باشند؛ چراکه ممکن است از زمان تصمیمگیری تا انجام معامله، این بازه قیمتی تغییر کند. درنتیجه وقتی صحبت از چنین بازار غیرقابل پیشبینی میشود، جای خالی مرجعی که بتوان قیمت ماشینهای پراید را بهصورت لحظهای مشاهده کرد، خالی است.
در تمام این پستی بلندیها، همراه مکانیک با ارائه خدمات مختلف بهعنوان یک همراه خودرویی، تلاش میکند تا در جهت شفافیت هرچه بیشتر معاملات بازار گام بردارد. این شرکت با ارائه خدمات مختلف مثل خرید خودرو کارشناسیشده با ۱۰۰% ضمانت بدنه و فروش تضمینی خودرو کارکرده بدون پاسخگویی به حتی ۱ تماس، سعی در ایجاد تجربه بهتری از معامله انواع خودرو داخلی و خارجی دارد.
Thursday, 30 November , 2023