چالشبرانگیزترین روشهای قیمت گذاری سئو!
امروزه بعد از چالش انتخاب شرکت سئو، یکی از بزرگترین چالشهایی که صاحبان سایت برای گسترش کسبوکار خود با انجام بهینهسازی سئو سایت با آن روبهرو هستند، تعرفه و قیمت سئو سایت است. اینکه هزینه انجام خدمات سئو سایت برای بهینهسازی آن در نهایت چقدر تمام میشود، مسئله ای است که باعث میشود صاحبان سایت تصمیم بگیرند که فرآیند سئو سایت خود را انجام دهند یا انجام ندهند.
اما نکتهٔ مهمی که وجود دارد این است که فرآیند قیمت گذاری سئو چگونه انجام میشود؟! در این فرآیند، چه چالشهایی وجود دارد که در ادامه به هریک از آنها میپردازیم.
صورتهای مختلف قیمت گذاری سئو به چه شکل است؟!
نحوه مشخصکردن قیمت پروژههای سئو میتواند به صورتها و انواع مختلفی انجام شود. برای نمونه قیمت گذاری سئو میتواند بهصورت ساعتی، بهصورت ماهیانه، بهصورت پروژهای، بهصورت عملکردی و … مشخص شود.
نوع اول | قیمت گذاری سئو بهصورت ساعتی
بهصورت معمول شرکتهای سئو از این روش برای انجام خدمات سئو استفاده نمیکنند و متخصصهای سئو که بهصورت فریلنسری، سئو و بهینهسازی انجام میدهند، از این روش استفاده میکنند. همچنین برای آن که مدتزمان انجام کارافزایش یابد معمولاً کار سئو را کندتر انجام میدهند.
نوع دوم | قیمت گذاری سئو بهصورت ماهیانه
این روش قیمت گذاری برای انجام خدمات سئو برای پروژههای طولانیمدت استفاده میشود که نیازی به پرداخت کل هزینه بهصورت یکجا ندارد و میتوان بهصورت ماهیانه آن را پرداخت کرد. در این روش امکان این وجود دارد به دلیل اینکه عموماً قرارداد سئو بهصورت ماهیانه بسته میشود در صورت عدم رضایت از شرکت خدماتدهنده سئو برای مثال در ماه دوم قرارداد امکان فسخ قرارداد را نخواهید داشت.
نوع سوم | قیمت گذاری سئو بهصورت پروژهای
قیمت سئو بهصورت پروژهای معمولاً توسط شرکتهای خدمات سئو انجام میگیرد. میتوان از مزیتهای این روش به ثابت بودن هزینه در کل طول مدت قرارداد اشاره کرد و همچنین به دلیل این که قیمت گذاری خدمات سئو بهصورت پروژهای و زمان قرارداد و کلمات کلیدی موردنظر در قرارداد ذکر میشود امکان تغییر یا فسخ قرارداد وجود ندارد .
عواملی که تعیین قیمت سئو سایت را به چالش میکشاند!
اگر شما بخواهید که خدمات سئو سایت خود را به یک شرکت یا یک تیم سئوکار بسپارید، باید بدانید که قیمت گذاری پروژههای سئو چگونه انجام میشوند. مشخصکردن قیمت برای خدمات سئو به عوامل مختلفی بستگی دارد.
نحوه مشخصکردن تعرفه برای بخشهای مختلف پروژههای سئو، به صورتهای متفاوتی است. برای نمونه، قیمتی که برای کلمات کلیدی مشخص میشود با قیمتی که برای سئو داخلی و سئو خارجی تعیین میشود، متفاوت خواهد بود. اکنون به فاکتورهای مؤثر بر هر یک از آنها میپردازیم.
عامل اول | قیمت خدمات سئو سایت بهازای کلمه کلیدی
بسیاری از افراد، سئو را با ارتقا رتبه سایت بهازای یک یا چند کلمه کلیدی خاص در گوگل میشناسند؛ بنابراین یکی از عواملی که در مشخصکردن قیمت سئو سایت مؤثر است، تعداد کلمات کلیدی و میزان سختی و رقابت برای آنها است.
علاوه بر این باید به این موضوع هم توجه شود که آیا هدف فقط بهبود رتبه است یا هدف، قرارگرفتن در صفحه اول گوگل میباشد؟ بنابراین به این صورت میتوان باتوجهبه کلمه کلیدی، برای سئو قیمت گذاری کرد.
عامل دوم | تعیین قیمت خدمات با دریافت مشاوره سئو
مشاوره سئو از جمله خدماتی است که علاوه بر خدمات اصلی سئو و بهینهسازی با درخواست صاحب سایت، میتواند انجام شود. ارائه مشاوره سئو هزینهای مضاف بر هزینه اصلی پروژه دارد که باعث افزایش قیمت میشود؛ بنابراین میتوان گفت که دریافت خدمات مشاوره میتواند عاملی باشد که بر مشخصشدن قیمت خدمات سئو تأثیرگذار است.
عامل سوم | تعیین قیمت خدمات سئو بر اساس محتوانویسی
یکی دیگر از مواردی که میتواند باعث افزایش قیمت خدمات سئو سایت شود، محتوانویسی است. تولید محتوا برای سایت بهصورت برونسپاری، هزینهای جداگانه دارد که بر قیمت پروژه سئو تأثیرگذار است؛ بنابراین میتوان گفت که اگر تولید محتوا برعهدهٔ تیم سئو باشد، عاملی خواهد بود که بر تعیین قیمت خدمات سئو تأثیر میگذارد.
عامل چهارم | تعیین قیمت خدمات سئو سایت با سئو تکنیکال
انجام خدمات مربوط به سئو تکنیکال، یکی دیگر از فاکتورهایی است که بر قیمتگذاری خدمات سئو مؤثر خواهد بود. این اقدامات در حوزه افزایش سرعت سایت، تنظیم رابطه سایت با رباتهای گوگل و بهبود تجربه کاربری آن تمرکز دارند.
– رفع خطاهای فنی
– ایجاد فایل sitemap
– فایل robot.txt
عامل پنجم | تعیین قیمت خدمات سئو بر حسب سئو داخلی
سئو داخلی یکی از مهمترین مراحل سئو کردن سایت است و قیمت گذاری برای آن بسیار اهمیت دارد. در ابتدا باید زیرساختها و موارد درون سایت خود را نگاهی بیندازیم، زیرا بدون پرداختن به سئوی داخلی، سئوی خارجی بیاثر و در بعضی موارد سبب پنالتی از طرف گوگل میشود.
عامل ششم | تعیین قیمت خدمات سئو برحسب سئو خارجی
برای رسیدن به رتبه و جایگاه خوب در نتایج جستجوی گوگل، باید سئو خارجی یا آف پیج آن، بهصورت قوی انجام شود. سئو خارجی سایت شامل دستهای از فعالیتها است که باید در خارج از سایت انجام دهید. این فعالیتها بهمنظور افزایش شهرت و اعتبار سایت شما انجام میشود. بهطورکلی گوگل به اعتبار سایتها اهمیت زیادی نشان داده و در رتبهبندی آنها به معتبر بودن سایتها توجه زیادی میکند. ازآنجاکه فعالیتهایی که برای سئو خارجی انجام میشود سبب افزایش اعتبار و ارزش سایت برای گوگل میشود، یکی از مهمترین فاکتورهای مؤثر بر قیمت خدمات سئو سایت است. اما برای سئو خارجی چه فعالیتهایی انجام میشود؟
– تحلیل بکلینکهای رقبا
در این قسمت برای بهینهسازی سایت، رقبا میتوانند کمک زیادی به شما کنند. در قدم اول باید بکلینکهایی که رقبایتان گرفتهاند را تحلیل کرده و بر اساس آن یک استراتژی لینکسازی تدوین کنید. هرچقدر بتوانید بهتر از رقبا کار کنید، شانس گرفتن رتبههایی بالاتر از آنها بیشتر میشود. علاوه بر این در طول انجام سئوی سایت باید بکلینکهای رقبا را زیر نظر داشته و کم و زیادشدن لینکهای آن را رصد کنید.
– برنامهریزی انتشار رپورتاژ آگهی و کسب بکلینک معتبر
بعد از تحلیل رقبا و تدوین استراتژی باید به سراغ ساخت بکلینک بروید. این قسمت از حساسترین بخشهای سئو است، زیرا کوچکترین اشتباهی میتواند ضرباتی جبرانناپذیر به شما وارد کند. ازآنجاکه افراد زیادی برای رتبه گرفتن در گوگل اقدام به لینکسازیهای متعدد میکنند، گوگل هم حساسیت خود را روی این موضوع بالا برده و درصورتیکه تشخیص دهید خودتان اقدام به لینکسازی برای سایت کردهاید، شما را جریمه میکند.
– تبلیغات پولی یا رایگان برای سئو خارجی
علاوه بر موارد گفته شده برای سئو آف پیج که بر مشخصشدن قیمت خدمات سئو تأثیر میگذارند، انجام تبلیغات چه بهصورت پولی و چه بهصورت رایگان، از جمله عواملی است که بر تعیین قیمت خدمات سئو مؤثر است.
بهتر است بدانید که مهمترین عامل مؤثر بر قیمتگذاری خدمات سئو، انجام فعالیتهای سئو خارجی یا آف پیج است. چرا که بخشی از این خدمات همانند لینکسازی داخلی و خارجی و … باید توسط تیم سئو انجام شود و بخش دیگر فعالیتهایی همانند رپورتاژ و تبلیغات و … هستند که انجام شدن آنها هزینهای جداگانه برای سئو کردن سایت به همراه دارد.
Wednesday, 6 December , 2023